Er bestaan binnen de opleiding 4 kernthema’s:
- visieontwikkeling en concepting
- popcultuur als fenomeen
- sound, visuals en media
- artistiek ondernemerschap.
Je volgt voor elk kernthema een module, de kerntaakverdieping. Een module is gericht op onderzoek, zelf maken/realiseren en de eigen professionele ontwikkeling.
In kerntaakverdieping 1 leer je wat een creatief concept is, ga je op zoek naar goede voorbeelden van creatieve concepten en ontwikkel je zelf een uniek concept, dat je in experimenten uitwerkt naar een werkend prototype.
In kerntaakverdieping 2 hou je je bezig met de geschiedenis en actualiteit van de popcultuur. Zo worden verschillende perspectieven op popcultuur uitgelicht en zullen subculturen, en specifieke stromingen onderzocht worden.
In kerntaakverdieping 3 bestudeer je kenmerken van de creatieve sector, behandel je onderwerpen als communicatie en marketing en hou je je bezig met de positionering van de eigen artistieke praktijk. Zo ontwikkel je beroepsproducten die relevant zijn voor de artistieke ondernemer.
In kerntaakverdieping 4 wordt de performance in de breedste zin van het woord onder de loep genomen. Je bekijkt drie interdisciplinaire performances en analyseert deze. Ook maak je een podcast met als thema interdisciplinariteit.