OffCourse Changing Identities gaat over de student zelf.
Het neerzetten van zeer persoonlijke, kwetsbare kwesties waarmee studenten worstelen, en die levensvragen oproepen op dit moment in hun leven. Bijvoorbeeld: hyperfixatie, generatietrauma, een gebrek aan emoties, achtergrond, angsten, sociale angsten, worstelen tijdens het opgroeien, escapisme, geconfronteerd worden met een langdurige ziekte en de eenzaamheid die dat met zich meebrengt; gediagnosticeerd worden met autisme en daarmee omgaan.
Changing Identities
- Offcourses

De OffCourse begon met het creëren van een gevoel van veiligheid in de klas, zodat iedereen zichzelf durfde te zijn.
We deden dit door de OffCourse te beginnen met 'model-in-beweging' lessen (kleurpotloden/groot formaat papier/collages). Studenten werkten hierbij op de grond. Dit gaf de leerlingen een gevoel van vrijheid en veiligheid dat hen terugbracht naar hun kleutertijd, waar je gewoon jezelf kon zijn en speels kon zijn.
Van daaruit begonnen de leerlingen hun problemen te delen met hun klasgenoten en begon het onderzoek aan de hand van een stappenplan:
Een zoektocht beginnen door idee(ën) te verkennen: relevante informatie zoeken; interviews afnemen; benoemen 'Wat gebeurt er in mijn hoofd en lichaam als ik ongemak ervaar; angsten; zorgen. Vraag me af hoe ik dat duidelijk kan maken aan anderen?'
Ideatievorming door het creëren van een 'echte' wereld - een opstelling door gebruik te maken van metaforen; en deze foto's te fotograferen en projecteren in verschillende ruimtes. Dit om ideeën te vormen voor hun werk.
De uiteindelijke werken werden gebruikt om open gesprekken te beginnen met gezinnen/familieleden die hun problemen deelden en zo meer begrip creëerden.


Participants
Tutor: Xandra Donders
Alexandra Breedijk - Changing and uncertainty
Alice Apolónia Custódio - Peculiar
Amane Nakamura - Melancholy power
Carmen Jongsma -prestatie druk
Danila Golovatyi - Home
Eleni Konstanti – Little Soldier
Emanuela Hozoc – childhood memories and lack of emotions
Floor Sannes – Gender Expression
Hanna Bron - Hyperfixatie
Hanna de Boer - Mine first Sin
Hannah Veldkamp - GK
Josefien Adema - Extreme emoties en door elkaar lopende gevoelens
Meral vder Werff – Weer kind willen zijn
Monika Velcheva - You are everything
Nancy de Vries - Childhood
Nena Kapelaki- Untitled
Nina van Es - Isolation
Sacha Rozema - The Cycle of Change
Sam v Balen - Generationeel trauma
Zoë Hoving - Silence ride
Feedback component
Hoe tevreden ben jij met de informatie op deze pagina?